Wilma heeft de afgelopen jaren een uitvoerig repertoire opgebouwd op het gebied van lied, oratorium, opera en operette. Ze zong diverse hoofdrollen in binnen- en buitenland. Wilma’s carrière is dan ook te typeren als een aaneenschakeling van imponerende rollen en optredens, waarin een rijke bagage aan interpretaties voelbaar is. Ook haar repertoirekeuze wordt hierdoor beïnvloed: waar mogelijk kiest ze voor theatrale werken. Echter Wilma voelt zich in een oratorium evenzeer thuis als in de afwisseling van extreem virtuoze belcanto’s en gepassioneerde largo’s in een opera van Bellini. Vooral de laatste jaren heeft ook de intimiteit van de kamermuziek haar hart gestolen.
- V.Bellini
- Il Pirata – Imogene
- I Puritani – Elvira
- L.Bernstein
- Candide – Cunegonde
- A Quiet Place – Dede
- G.Bizet
- Pêcheurs de Perles – Leïla
- Carmen – Micaëla
- G.Donizetti
- Lucia di Lammermoor – Lucia
- L’Elisir d’amor – Adina
- Don Pasquale – Norina
- Il Campanello – Serafina
- C.W.Gluck
- Orfeo ed Euridice – Euridice
- C.Gounod
- Faust – Marguerite
- Mireille – Mireille
- P.Mascagni
- Cavalleria Rusticana – Santuzza
- W.A.Mozart
- Die Zauberflöte – Pamina
- Don Giovanni – Donna Anna
- Nozze di Figaro – Contessa
- Der Schauspieldirektor – Frau Silberklang
- C.Menotti
- The Telephone – Lucy
- The Medium – Monica
- J.Offenbach
- Les Contes d’Hoffmann – Olympia, Antonia, Giulietta
- Orphée aux Enfers – Euridice
- G.Puccini
- La Bohème – Mimi
- Suor Angelica – Angelica
- G.Rossini
- Barbier di Siviglia – Rosina
- B.Smetana
- Verkaufte Braut – Marenka, Esmeralda
- G.Verdi
- La Traviata – Voiletta
- Il Lombardi – Giselda
- Giovanna d’Arco – Giovanna
- F. Léhar
- Die Lustige Witwe – Hanna Glawari
- Frederike – Frederike
- J.Strauss
- Die Fledermaus – Rosalinde
- P.Abraham
- Viktoria und ihr Husar – Viktoria
- E.Kalman
- Die Czárdasfürstin – Sylva Varescu
- Gräfin Mariza – Mariza
- C.Zeller
- Der Vogelhändler – Kurfürstin
- J.Offenbach
- La Vie Parisienne – La Baronne
- Pomme d’Api
- Ba-Ta-Clan
- F.von Suppé
- Die schöne Galathée – Galathée
- A.Sullivan
- The Mikado – Yum-Yum
- Trial by jury – Plaintiff
- J.S.Bach
- Mattäus Passion
- Johannes Passion
- J.Brahms – Ein Deutsches Requiem
- M.Bruch – Frithjof-Sage
- G.Bizet – Te Deum
- G.Carissimi – Jonah
- M.A.Charpentier – Te Deum
- F.Giroust – Messe du Sacre de Louis XVI
- H.M.Gorecki – Symphony no.3
- C.Gounod – Messe Solennelle
- G.F.Händel – The Messiah
- J.Haydn
- Die Jahreszeiten
- Die kleine Orgelmesse
- A.Honneger – Jeanne d’Arc au Bûcher
- G.B.Pergolesi – Stabat Mater
- C.Saint-Saëns – Oratorio de Noël
- W.A.Mozart
- Exsultate Jubilate
- Requiem
- Vesperae de solennes de confessore
- G.Rossini
- Messe Solennelle
- Stabat Mater
- G.Verdi – Requiem
- A.Vivaldi – Gloria
Wilma’s liefde voor het lied strekt zich uit van F.Schubert (o.a. Der Hirt auf dem Felsen) naar R.Schumann, (o.a. Frauen- Liebe und Leben) naar H.Wolf, R.Strauss en G.Mahler. Maar ook Franse componisten als H.Duparc, G.Fauré en Amerikaanse componisten als L.Bernstein en G.Gershwin hebben regelmatig de revue gepasseerd.